mathildabruhn

Alla inlägg den 7 december 2013

Av Mathilda Bruhn - 7 december 2013 21:58

Det var länge sen *host*

Nehmen sry för att jag inte har bloggat, tänker inte skylla på nåt speciellt utan har helt enkelt tagit en bloggfri lördag och ägnat tiden åt mina djur och familjen, behövs såna ibland, punkt!

Igår på ridningen red jag Kokos och... Jackpot!! :-) <3

Vi hade tempoväxlingar och övergångar på båda lektionerna och även lite framdelsvändningar på den sista!!

Jag skulle egentligen ha Bonus på den första men sen kom en tjej sent och då fanns bara Kokos kvar och då ville Sofia att jag skulle ta Kokos istället för att hon är inte alltid så lättriden... Hon är väldigt försiktig, speciellt i traven så hon behöver verkligen hjälp av ryttaren för att komma till sin rätt!! Och sen det KONSTIGA!! Hon trycker över sin sadel åt vänster så att den hamnar under hennes mage och då blir det ju jättefarligt och stor risk att man blir trampad!! Så aa, Sofia tyckte att det kändes bättre med mig på hennes rygg!!

Och sen sa hon till mig innan den första lektionen att jag skulle rida Jackpot på den andra för han har gått på B-ponnylektionerna en del på sistone och har börjat busa väldigt mkt där så då tyckte hon att han behövde ridas igenom så att han slutade med de där dumheterna!! (Jag hoppas att ni inte tycker att jag sitter och skryter här, verkligen inte så jag menar, skriver bara vad Sofia sa till mig!!)

Kokos gick jättefint i form hela lektionen, dock var hon ju väldigt försiktig som vanligt men aa, gick bra tycker jag!!

Jackpot var ju stel som vanligt men sista 10 minuterna gick han oxå ner i en helt ok form och släppte loss någorlunda!! Gav honom även lite massage i nacken (där han är stel) efteråt, han tyckte det var jätteskönt!! Åh bebis <3

Nu sitter jag och kollar på TV och dricker julmust!! Gooooott!! Men vi ses imorrn, natti <3

Presentation


Hej!! Vad roligt att Du kikar in!! Jag heter Mathilda och är född 2001!! Jag älskar alla djur utom insekter och ormar, usch!! Jag är ett stort fan av Danny Saucedo o Justin Bieber!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggportalen

Gästboken!!


Ovido - Quiz & Flashcards