mathildabruhn

Alla inlägg under september 2013

Av Mathilda Bruhn - 30 september 2013 21:30

Va ju i skolan o sådära först sen åkte jag hem o åt osen till stallet!! Kollade på ridlektioner o myste med heeeestarnaaaaa!! <3 Imorrn blire träning kl 16.20 men vi hörs innan dess!! Ska ju lägga upp bilderna från sennenträffen!! :-) Men nu ska jag sliiiipa så bajs bajs!! ;-P <3

Bättre sällskap finns inte!! Simply the best... <3 Jatzie I love you, forever and allways <3

Av Mathilda Bruhn - 30 september 2013 19:26

1-0 till ÅFF!! :-) Snart ska vi äta morotssoppa o chiabatta (stavning)!! Vi ses sen, puss <3

Av Mathilda Bruhn - 30 september 2013 15:28

Sitter o kollar på TV!! Ska åka till stallet sen, bussen går kvart över 4!! Borsta tills älsklingarna glänser o mysa massor, få de att känna sig riktigt speciella, som de oxå är för mig!! <3 Kanske inte hinner borsta Jackpot så mkt då han säkert kommer att gå MINST 1 lektion (Max 2) men Dumle kommer nog gå MAX 1, kanske 0!! Då de flesta inte kan rida honom, det är några speciella som rider honom då han är väldigt svår o känslig för ryttarbyten!! Så vi kommer nog få ett väldigt starkt band!! :-) Ska va där till 20 över 6, ponnyerna går ut kvart över!! I skolan idag hade vi först svenska sen rast sen svenska igen sen SO sen lunch och rast sen matte sen rast sen NO sen en kort rast (5 min) sen svenska igen!! (Vet att det blir många sen ;-)) Vi slutade 14.20 Men nu ska jag snart byta om!! Puss <3

Bilderna från Sennenträffen kommer ikväll om jag hinner eller imorron!! De är på kameran så måste ladda över de på datan!! :-)

Av Mathilda Bruhn - 29 september 2013 21:25

Skola imorrn... ?Söndagsångest? :-S

Av Mathilda Bruhn - 29 september 2013 19:22

Min hiss går solklart till Nacka Ridhus o min diss går solklart till Ånestad (MARSAB)!! Går knappt att jämföra de!! Nacka ser sina hästar som HÄSTAR o BRYR sig verkligen om hur de mår!! Ånestad ser sina hästar typ som maskiner o bryr sig knappt alls om hur de mår!!

Nacka Ridhus, fördelar:

*Fina välutbildade hästar, finns de som passar alla, de som passar de lite mer rutinerade o de som passar nybörjarna!! Bra variation!!

*Fräscht stall med vita väggar, ordning o rent!!

*Lär ryttare att rida på RÄTT sätt!! Att inte dra hästen i munnen/sparka den i magen, använda vikthjälperna!!

*Hästarna trivs verkligen så de blir inte sura o tråkiga utan de är glada o älskar o arbeta o bli ompysslade!! Bra horsemanship helt enkelt!!

*De har MKT halm i spiltrorna/boxarna så det är mjukt o mysigt!! Även "spångång" i mitten av stallgången så hästarna behöver inte gå på hårt underlag som sliter på benen!!

*Stora hagar med gräs, inga leriga, tråkiga, små hagar!!

Nacka ridhus, nackdelar:

Asså vet inte, skulle väl kunna vara att man inte kan bli skötare på hästarna utan det är allas hästar lika mycket liksom!!

MARSAB, fördelar:

*Det ligger väldigt centralt, hyfsat nära till stallet för i princip hela Linköping!!

*Man får bli skötare på hästarna!!

MARSAB, nackdelar:

*De sliter ut sina hästar o bryr sig knappt om hur de mår!! Hästarna blir sura där, serri, alla hästar blir typ sura inom ett år när de kommer dit!!

*Gammalt, ofräscht stall med lågt till tak!!

*Lär inte ryttarna rida på rätt sett, de lär de att man ska dra hästen i munnen o sparka den i magen, inga vikthjälper där inte!! De FÖRSTÖR sina hästar!!

*Ganska små hagar, vissa utan gräs!!

Aa, skulle vilja säga helt enkelt att Nacka ÄGER o Ånestad suger!!

Mina älsklingar <3

Av Mathilda Bruhn - 28 september 2013 22:34

Sök på Mathilda, jag har Jackpot som profilbild!! Natti <3

Av Mathilda Bruhn - 28 september 2013 20:59

Sitter o kollar på kändishoppet!! Spelade kort förut!! Pappa vann... Som vanligt!! ;-) Innan åt vi färsk lax m. potatis o sås!! Sen åt vi tårta o firade mamma igen!! Av Eric fick hon en bok o av Jonte en skiva!! Bilderna från Sennenträffen är på kameran så maste ladda över de till datan imorron innan jag kan lägga upp de!! Imorron ska jag spela match mot Spårvägen oxå!! Vi ska samlas KVART I 8!! :-S På en söndag... :-0 ;-) Halv 10 börjar The Three Musceters (stavning?), ska kolla på det o äta popcorn!! Har inte vart nån bra bloggning på sistone men ska skriva ett läsvärt inlägg imorron där jag jämför olika ridskolor, hissar o dissar de o säger för o nack-delar med de!! :-) Vill ni läsa det?? Ses imorrn!! Puss <3

Ingen bra kvalité på bilden för den är tagen från mobilen med iPaden, men KOLLA MUSKLERNA!! SE RI ÖST!! Perfection!! Jämför hans o pluttens:

Hahah, lite skillnad!! Biffen o spinkisen, mina bebisar <3

Presentation


Hej!! Vad roligt att Du kikar in!! Jag heter Mathilda och är född 2001!! Jag älskar alla djur utom insekter och ormar, usch!! Jag är ett stort fan av Danny Saucedo o Justin Bieber!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggportalen

Gästboken!!


Ovido - Quiz & Flashcards