mathildabruhn

Alla inlägg under oktober 2013

Av Mathilda Bruhn - 31 oktober 2013 23:05

Ses imorron babes!! Glad Halloween förresten (lite efter här ja XD) <3

Av Mathilda Bruhn - 31 oktober 2013 20:31

Sry för dålig update men har haft annat för mig!! Först väckte mamma mig vid 20 i 10 och vi åt frulle osen chillade jag lite osen gick jag ut o busade o myste med Jatzie sen gick jag ut med Sesam sen åt vi lunch osen gick jag ut med Jatzie!! Asså Gud vad många sen det blir känner jag!! Sen (igen) åkte vi till Nacka Forum en snabbis bästa för att Jonte skulle byta en tröja!! Jag köpte en skjorta o en halsduk!! Bilder kommer imorrn!! Juste Jonte o Bengan (våran snickare) är här o bygger på våran bastu!! Blir jättebra men det blir nog inte klart nu utan blir nog klart nästa gång de kommer!! Nu har vi nyss ätit nån typ fläskgryta med ris o ska nu äta fruktsallad!! Puss <3

TV

Av Mathilda Bruhn - 30 oktober 2013 23:00

Kollar på Gordon's Kitchen Nightmares!! Asså de två ägarna är fan dumma i HELA huvudet speciellt kvinnan!! idag har jag mest chillat, busat o varit ute med Jatzie!! Åhhhhhh vad jag har saknat min bebis!! Myst med Sesam oxå!! <3 Mina små älsklingar!! Men saknar mina tre pluttisar på Gunnorp!! Åh mina änglar!! Vill tillbaks!! När detta är slut ska jag gå o lägga mig!! Det slutar om typ 5 min så nu ska jag se slutet så vi hörs imorrn!! Puss <3

Av Mathilda Bruhn - 30 oktober 2013 15:19

Sitter o tycker synd om mig själv!! Dels för att just NU är några andra barn/ungdomar på gunnorp o rider, förmodligen inte på Cindy för hon går bara 3 läger på sommaren osen det ena på hösten, annars tävlar o tränar Jacqueline henne!! Så snacka om at man känner sig stolt o utvald när man får rida henne!! Vilket jävla ansvar!! Typ som att rida Roffes hästar, aa okej inte riktigt, inte ens nästan, men ni fattar!! Samma sak med Elliot, hon tävlar o tränar han oxå, inte lika mycket eller på lika hög nivå då men ändå!! O han går ibland med i ridskoleverksamheten men det gör inte Cindy!! Man måste verkligen rida henne på rätt sätt så at hon inte förstörs för hon är en riktig topponny!! Hahah nu känns det som att jag sitter o skryter här men menar inte så, är bara lite stolt!! Men juste det får man ju inte va i svennebanan-sverige jue, förlåt... Eller?! O jag hade inte älskat henne mindre om hon inte hade tävlat SM, eller tävlar på hög nivå med Loppan (Jacqueline) om ni tror det!! Älskar henne för att hon är hon!! <3 Osen andra anledningen är att jag ramlade o skrapade upp mitt knä förut har liksom 2 jack in i knät, oj nu låter det VÄLDIGT dramatiskt här men ONT gör det!! :-/ Sitter just nu o lyssnar på musik, lite blandade artister men mest Justin!! <3 Aja men vi ses sen, pöss pöss <3

Av Mathilda Bruhn - 29 oktober 2013 22:20

Så mkt blandade känslor men speciellt saknad!! Saknaden efter Cindy, Canton, Elliot, kompisarna... ALLT!! Haft 4 OTROLIGA dagar!! Cindy va perfect match för mig!! PIGG men ändå fin, HOPPGLAD!! Haft så många roliga stunder på galoppstreckorna i skogen o några riktig fina hopp!! Speciellt ett, det kommer jag komma ihåg läääänge!! Allt stämde!! Vi hade en bra takt, jag höll in o samlade ihop henne precis lagom mkt osen blev det ett riktigt runt fint hopp, bra tryck i avstampet!! P E R F E K T!! Även några riktigt fina galoppombyten!! Hon är seriöst en sagohäst!! Så himla söt o perfekt temperament, o gått SM o allt oxå!!
Så gullig o nyfiken i boxen!! Åååh, helt kär!! Gunnorps Prinsessa!! <3

När de hade vart ute i regnet kom hon in o jag satte på henne mitt fleacetäcke, gossi <3

O lite bilder från efter uteritten idag (sista ritten) <3

Osen Canton o Elliot!! <3

Mina fina vingklippta änglar <3

Åherre va jag grät när jag skulle hem!! Usch!! :-( Vill tbx, fast saknade samtidigt Sesam o Jatzie... O kanske mamma o pappa LIIITE när jag tänker efter ;-) Nu ska jag sova ut ordentligt!! Pappa har lovat att inte väcka mig!! Godnatt <3

Av Mathilda Bruhn - 27 oktober 2013 23:08

Ligger o ska sova!! Red två pass idag, red ut på förmiddagen o dressyr på eftermiddagen!! Uteritten var lite FÖR vild!! Cindy drog nästan ut på fältet osen sprang hon typ upp i skogen o flög över ett dike o typ kickade 10 ggr!! Så aa, galen powni!! <3 Sen på eftermiddagen så hade vi då dressyr, lite öppnor, slutor, skänkelvikningar o galoppfattningar!! De två uteritterna hade satt spår i henne om man säger så!! Såååå pigg va hon, o ville inte jobba!! Hon bah sprang o sprang o jag fick sitta o samla ihop, samla ihop, ta o lätta, ta o lätta!! Heeela passet, hon jobbade någorlunda bra i första traven (efter framtravningen asså) o första galoppen!! Öpnnorna, slutorna o skänkelvikningarna gick hyfsat men hon ville gärna stanna o galoppfattningarna från skritt gick jättedåligt!! Men sen så travade jag av henne lite mer än de andra o då jobbade hon JÄTTEBRA osen skrittade jag henne lite på korta tyglar när de andra skrittade på långa tyglar o då jobbade hon oxå bra!! Sen skrittade jag självklart på långa tyglar i typ 5 min oxå!! Efter det var hon såååå lerig så jag tog en hink med vatten o en svamp o satt o SKRUBBADE hennes ben o under magen i SÄKERT 30 min osen ryktade jag henne i säkert 30 min oxå!! Asså inte på magen o benen dårå för där var hon ju blöt men resten!! Sen gjorde jag även rent hennes hovar o oljade in de o smörjde hennes mungipor!! Så när jag sa godnatt till henne GLÄNSTE hon!! Stjärnponnyn <3 Hon har ju gått SM i fälttävlan!! :-) <3 Imorrn blire hoppning på förmiddagen osen uteritt på eftermiddagen!! Så taggad inför hoppningen!! Men vi ses imorrn, natti natti <3

Av Mathilda Bruhn - 27 oktober 2013 08:57

Har nyss städat o bäddat o allt så har nu en stund över innan frukosten kl 9 så då tänkte jag såklart BLOGGA!! Igår hade jag värsta sockerkicken, jag o Tilde sprang runt o skrattade o sa smörapa hela tiden!! :-S <3 Ridpassen igår gick bra, jag har Cindy (går inte ladda upp bilder för har typ inget internet)!! Första passet så lärde vi bara känna hästarna, hon gick jättefint i traven o galoppen men i skritten hittade jag inte riktigt formen på henne!! På eftermiddagen red vi ut o jag lät henne mest sträcka ut, skrittade på långa tyglar hela tiden i skritten o i traven o galoppen lät jag henne springa så fort hon ville o hon o jag tyckte nog att det var lika kul båda två!! I traven fattade hon galopp hela tiden för vi rider med de stora hästarna så hon fick springa FORT för att hänga med!! O i galoppen så tårades mina ögon av fartvinden!! Men sååååå kul vare!! Jag tyckte att hon hade jobbat på bra på förmiddagen som sagt så lät henne skritta på långa tyglar o bara sträcka ut!! Pluttan <3 Nu tänker ni: Men Elliot då?? Det var en tjej som hade hatt han 10 läger!! Så det var lite som jag o Canton, ingen kan komma imellan oss liksom!! <3 Utom min längd... Men deppa inte ihop nu Mathilda!! Han är min lilla krambjörn nu <3 Idag ska vi först rida dressyr osen rida ut så samma som igår!! Men nu äre frulle så hejdå!! <3

Av Mathilda Bruhn - 26 oktober 2013 08:31

Ska sova nu i bilen så jag orkar för jag är inte gjord för att gå upp kl 7 på en helg/ höstlov!! :-S Som sagt blir nog inte så bra bloggning nu fram tills tisdag kväll!! Men ska försöka att göra typ 2 inlägg per dag!! Puss <3

[Bild]

Presentation


Hej!! Vad roligt att Du kikar in!! Jag heter Mathilda och är född 2001!! Jag älskar alla djur utom insekter och ormar, usch!! Jag är ett stort fan av Danny Saucedo o Justin Bieber!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggportalen

Gästboken!!


Ovido - Quiz & Flashcards