mathildabruhn

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Mathilda Bruhn - 19 augusti 2013 20:58

http://m.youtube.com/watch?v=qUQVWZqHMKc

De två första delarnaa kom i fel ordning, den första delen sk vara nr 2 o den andra delen ska va nr 1!! Men ni fattar nog!!

Av Mathilda Bruhn - 19 augusti 2013 20:36

Satt på en buss i dryga 7 timmar igår, how fun... Vi kom fram till Gustavsbergs Centrum typ 23.40 sen åkte vi hem till Linnea, jag sov där i natt!! Ja hade lite svårt att andas i slutet av bussresan för de hade sprutat parfym i bussen så när jag kom fram så tog jag en allergitablett o då blev det bra igen!! Vi kollade på High School Musical osen somnade vi typ 00.30 för vi orkade inte kolla på hela filmen!! Sen imorse väckte Linnea mig kl 9.35 o då kollade vi klart på filmen sen åt vi frulle, sen kolade vi på en film!! Princess Protect Program!! Den var asbra!! Namnet låter väl lite konstigt men som sagt, asbra film!! Sen åt vi pannkakor se kom pappa o hämtade mig o vi åkte till ridningen, på vägen hämtade vi Jatzie!!

Asså Gud vad jag har saknat Jackpot ska jag säga!! Det verkade som att han fortfarande känner igen mig, när jag kom in så spetsade han öronen o var jätteglad osen när jag borstade honom stod han o sov med huvudet i krubban!! O han är så rolig när man kratsar hans hovar för han liksom kittlar en i rumpan med läpparna!! Busponny <3 Vi hade en ny ridlärare oxå!! Irene, hon var typ 55 år o hade vart ridlärare i 30 år!! Hon var bra men det är jobbigt att byta ridlärare hela tiden!! Men nu ska vi ha Irene!! :-)

Vi hade bara ett lättare joggingpass på banan för att hon skulle se vad vi kan o för att hästarna sk få jogga igång efter sommaren oså!! Först skrittade vi fram sen travade vi fram o jag jobbade mycket med att ställa o böja honom i hörnen för han är så jävla stel!! Men det blev bättre o bättre!! Sen gjorde vi lite ridläger i skritt o trav o avslutade med galoppfattningar från skritt!! Så inget jobbigt, krävande pass på nåt sätt utan ett lättare joggingpass helt enkelt!! Jackpot var ganska pigg o stark men det gick bra!! Inga bockningar eller så!! O vi fick till några riktigt bra fattningar, speciellt en där han verkligen lyfte ryggen i fattningen o gick i en rund galopp med bra energi o takt!! Så är nöjd med honom idag!! Jackpot, Velamsunds stjärna helt klart!! <3

Sen åkte vi hem o jag duschade sen åkte vi till Inter Sport för det var klubbkväll för Gurra, alltså man skulle prova overaller oså!! Jag beställde en overallsjacka o ett par overallsbyxor osen köpte jag en träningströja med gurraloggan på o en bollpump till min handboll o mina fotbollar!! Så det var min dag!!

Imorgon börjar skolan... Seeeegt men ändå okej!! Ska sova ordentligt inatt o "ladda batterierna" så ska det nog gå bra!! Vi ses, puss <3

Kollar på kändishoppet!! :-)

Presentation


Hej!! Vad roligt att Du kikar in!! Jag heter Mathilda och är född 2001!! Jag älskar alla djur utom insekter och ormar, usch!! Jag är ett stort fan av Danny Saucedo o Justin Bieber!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggportalen

Gästboken!!


Ovido - Quiz & Flashcards