mathildabruhn

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Mathilda Bruhn - 7 januari 2013 19:31

Nu har jag ridit, duschat och tackat våra grannar som var kattvakter, med en flaska vin (pappa köpte :P)!! Jo hur gick det på tidningen då, hmmmm jaa det gick som det alltid går när man är den första som rider Jackpot efter julvilan!! Han var SKITPIGG och stark och JÄTTEBUSIG!! Så han bockade av mig, haha... Första galoppen bara: Ne jag bockar lite!! Jag slog mig som tur inte men: Fy Jackpot!! Min lilla söta bushäst <3 Så jag fick galoppera själv innanför spåret istället, han bockade en gång då me men då satt jag kvar *applåder* :P :D!! Det blev att galoppera runt runt i ett lungt tempo och göra av me energin!! Jobba jobba, få ner nacken på han, ställa-böja, hålla igen-driva på, hela tiden JOBBA JOBBA!! Galoppera säkert och lugnt, INGA pigga hästar som springer ifrån arbetet, NOWAY!! Nu ska vi äta men ses sen, kramizzzz!! <3

Av Mathilda Bruhn - 7 januari 2013 11:24

Självförtroende, det är något vi alla har fast vissa har mer och vissa har mindre!! Jag har ganska bra självförtroende, jag vet att jag kan om jag bara vill!! Jag vet att jag är bra som jag är!! Och det e ALLA!! ALLA ÄR BRA SÅ LÄNGE DE ÄR SIG SJÄLVA!! Det handlar bara om att våga vara sig själv, INGEN är fel så länge man e sig själv, INGEN!! De som träffar mig som inte känner mig de tror att mitt liv alltid har varit rosa, att jag får allt jag pekar på, att jag aldrig blivit utfryst!! No no no, så är det inte!! Mina närmsta vänner, de som vet ALLT om mig, vet alltihop! Jag har blivit utfryst, folk har hittat på lögner om mig, jag har haft falska vänner som ena dagen bara: Åhhhh du e min bästa vän bla, bla, bla... Och nästa dag får jag inte ens ett hej!! DET har gjort att jag har svårt att lita på folk, folk måste liksom "bevisa" att de e mina riktiga vänner innan jag litar på de!! Nu när jag flyttade liksom, jag bara: Vilka kan man lita på här då?? Det finns 3 eller 4 st jag litar på till 100% här uppe!! Så noway mitt liv är inte direkt rosa, har aldrig varit och kommer nog aldrig bli heller!! Fast då kan man tänka såhär istället: Vill jag verkligen få allt jag pekar på utan att kämpa för det?? Vill jag verkligen ha 1000 bästisar som vet allt om mig?? Osv osv... Nja, tror inte de va?? Fast det där är ju olika från person till person!! Jag vill bara säga: VÅGA VARA ER SJÄLVA!! SNACKA ALDRIG SKIT OM NÅGON!! OCH TROR PÅ ER SJÄLVA, FÖR KAN JAG KAN NI!! Upp med huvudet och håll det kvar där, men TRYCK ALDRIG NER NÅGON ANNAN!! DÅ e ni bra som ni e, då kan INGEN säga att ni e fel, INGEN!! Mitt självförtroende är ganska bra!! På en skala 1-10 e det 9 ungefär, INGEN kan trycka ner på mig längre (när jag var mindre hade jag typ bara 5 på skalan) för JAG VET att JAG E BRA om jag bara E MIG SJÄLV!! Det e NI MED!! Mina sista ord: If people are trying to bring you down, it only means that youre above them!! Kramizzzz!! <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!! Vad roligt att Du kikar in!! Jag heter Mathilda och är född 2001!! Jag älskar alla djur utom insekter och ormar, usch!! Jag är ett stort fan av Danny Saucedo o Justin Bieber!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggportalen

Gästboken!!


Ovido - Quiz & Flashcards