mathildabruhn

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Mathilda Bruhn - 12 januari 2013 20:54

Ligger i soffan och tittar på Konungens Återkomst (sagan om ringen)!! Älskar de filmerna!!

Av Mathilda Bruhn - 12 januari 2013 16:10

Tänk dig in i den här situationen: I skolan! Du står ute i kapphallen och håller på att klä på dig, två personer kommer fram och säger: Vilka fula kläder du har! Usch vilket fult hår! Asså hur kan du ens tänka tanken att klä dig så? Osv osv. Vad gör du? Du kanske inte vill visa det eller erkänna det men du blir skitledsen, eller hur? Du måste kämpa för att hålla tillbaka tårarna!! Asså DET om något är fegt, att säga att någon annan är fel, ful jaa att över huvud taget trycka ner på nån annan, DET är fegt, fel osv!! Tänk att få uppleva det varje dag, att folk ska lägga sig i ALLT man gör!! Inte så kul va? Nej jag trodde väl det! Om du inte har nåt vettigt att säga så håll käften!! Du får gärna TYCKA att min/hans/hennes tröja är ful men du behöver inte SÄGA det!! TYCK vad du vill, SÄG inget taskigt!!!! Säg ALDRIG något som kan göra någon annan ledsen!! Skulle DU vilja att någon sa det till dig? Nae skulle inte tro det va!! Så SLUTA säga taskiga saker!! SLUTA MOBBAS!!!!! Nu till ett annat ämne: Självförtroende!! Ett sätt att förbättra det på är att helt enkelt utmana sig själv!! Gör saker som du inte gjort förut bara för att lyckas!! När du lyckas så får du bättre självförtroende!! Tänk ALDRIG: Jag kan inte!! Never, för då kan du inte helt enkelt!! Tänker du: Jag kan!! Då kan du!! Tänker du: Jag kan inte!! Då kan du inte!! Och bry dig inte om någon säger nåt dumt till dig som typ: Du är dålig/ful/fel, du kommer inte klara det, du kan inte osv!! Det kommer ALLTID finnas folk som tycker så, det är ingen idé att försöka göra alla nöjda och glada!! Konsentrera dig på de som tror på dig om du vill lyckas!! DU MÅSTE TRO PÅ DIG SJÄLV OM DU VILL LYCKAS!!!!!!!!!! Sätt dig i soffan med papper och penna och skriv såhär över en hel sida: JAG KAN, JAG VILL, JAG SKA!! Vi ses här sen när du har gjort det!! Kramizzz!! <3

Av Mathilda Bruhn - 12 januari 2013 11:48

Tjupp!! Vaknade klockan 10 idag, eller rättare sagt, mamma väckte mig klockan 10!! :P Idag ska jag bara slappa och i eftermiddag kommer ett långt inlägg, rakt från mitt hjärta!! Längtar tills på måndag då jag ska rida igen!! Vill helst ha Bingo, annars Jackpot!! <3 De är bäst!! Tänkte lära er lite mer om dem!! Bingo: f.1998, han e snäll i spiltan, kan se sur ut men gör aldrig något!! Som man e mot honom e han tillbaka, alltså om man e snäll mot han e han snäll tillbaka!! I ridningen e han lagom, i ridhuset e han jättesnäll och gör allt man ber honom om, i paddocken kan han bli lite stark och likadant i utreritt och hoppning!! Jackpot: f.2001, han e snäll i spiltan men biter i kläder om det blir långtråkigt!! Väldigt busig i ridningen, bockar ofta i galoppen och efter hindrerna!! Han tar gärna tag i bettet när han får chansen så man måste hela tiden röra på fingrarna och ALDRIG bli tung i handen för då tar han tag i bettet och drar!! Man kan inte säga att han e pigg för det växlar från dag till dag!! Ibland e han jättepigg och stark och ibland e han väldigt seg så man vet aldrig när man sätter sig på hans rygg! Det e det som gör att han alltid e lika rolig att rida!! Den översta bilden e Bingo och den nedersta e Jackpot!! Ha det bäst!! Kramizzzz!! <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!! Vad roligt att Du kikar in!! Jag heter Mathilda och är född 2001!! Jag älskar alla djur utom insekter och ormar, usch!! Jag är ett stort fan av Danny Saucedo o Justin Bieber!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggportalen

Gästboken!!


Ovido - Quiz & Flashcards