mathildabruhn

Alla inlägg den 26 juli 2013

...

Av Mathilda Bruhn - 26 juli 2013 21:02

Nånting som vi tjejer är GRYMMA på är det att trycka ner varandra, speciellt inom ridsporten!! Säger inte att inte killar trycker ner varandra, de oxå, men asså vi tjejer som är skapade för att laga mat, städa o föda barn o det är en självklarhet att männen är mer värda o de ska få mer betalt!! Borde inte vi istället gå ihop o få stopp på det här, fajtas upp till toppen o visa att vi tjejer är fan värda lika mkt lön som killarna!! Vi är starka, vi är vackra, vad kan stoppa oss...?? Vi själva!! Vi sätter våra egn gränser, vi är födda med vetskapen om att killar är starkare, snabbare, bättre på fotboll osv!! O jag undrar om det inte är just DÄRFÖR de är det!! Vi vet liksom att de är snabbare o starkare, DET BARA ÄR SÅ!! Fast undra om killarna liksom hade fötts med att tjejerna är snabbare o starkare, undra om vi skulle va det då!! Jag tror att det är mer psykologiskt än fysiskt att killar är snabbare o starkare!! Eller vad tror ni?? O det är ju självklart att killarna lättare blir vältränade men om vi bara tränade lika hårt som de, skulle inte vi vara lika vältränad då?? O varför är alla Superman Batman osv killar, varför är det inte Supergirl, Batgirl eller stålkvinnan?? Vi lever hela tiden (kanske undermedvetna) med vetskapen om att killar är bättre o mer värda än oss o vet ni?? JAG TÄNKER INTE GÖRA DET LÄNGRE, JAG TÄNKER FAN VISA ATT VI TJEJER ÄR MINST LIKA BRA O MINST LIKA MKT VÄRDA SOM KILLAR!! OM DET SÅ ÄR DET SISTA JAG GÖR!! Tjejer, vi är vackra, starka o smarta!! Vi kan lätt slå killar i skönhetstävlingar, vinna över de i armbrytning o överlista de i schack!! Jag menar, vilken kille skulle orka bära en bebis i magen i 9 månader osen "trycka ut den" oxå!! Va??!! Jag är tjej o jag är STOLT över det!! Ingen kan säga till mig att jag är svag eller långsam eller ful!! För vem fan bryr sig?? Jag är jag o det är jag JÄVLIGT stolt över!!

[Bild]

Av Mathilda Bruhn - 26 juli 2013 16:58

Sry för dålig update men har typ solat hela dan!! O vart ute med Jatzie, o badat!! Mamma, pappa o Jonte ska iväg o handla nu men jag är hemma med Jatzie!! Sesam är borta igen... För fjärde gången!! Han har vart borta i snart 2 veckor!! O våran snickare åkte hem förut!! Så japp det är jag o Jatzie mot världen ;-) Det kommer ett deepshit inlägg sen, ett såntdär Mathilda-inlägg där känslorna bara bubblar över o som jag bara kan skriva när jag är på humör!! Så klicka in här lite senare så får ni se vad det handlar om, det är HEMLIGT-stämplat just nu!! :-) Så vi ses!! Puss <3

Asså herregud... Tänk att jag får ha den här hunden!! Fan vad jag älskar henne... <3

Presentation


Hej!! Vad roligt att Du kikar in!! Jag heter Mathilda och är född 2001!! Jag älskar alla djur utom insekter och ormar, usch!! Jag är ett stort fan av Danny Saucedo o Justin Bieber!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggportalen

Gästboken!!


Ovido - Quiz & Flashcards