mathildabruhn

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Mathilda Bruhn - 19 maj 2013 17:55

Asså en sak jag har tänkt så sjukt mkt på e hur STOR skillnad det e på olika personers rättigheter och skyldigheter!! Och hur olika man "får" behandla folk... Jag menar kolla T.e.x på Nellie B, Linn Olsson, Viktor Frisk... You name it... De får dagligen hatkommentarer från folk som tycker/säger att de e fula, bögar, T.o.m horor!! Och VARFÖR är det mer "okej" att skriva det till de på sina bloggar än att säga till Stina eller Pelle i din klass att de e fula, bögar osv... WHY??? Jag e 99 % säker på att de inte säger så till Stina eller Pelle... Eller har jag fel?! Och det sjukaste är att i 9 fall av 10 TYCKER de INTE ens att de e fula, bögar etc etc. Det e 100 % avundsjuka!! Bara för att den och den e snyggare eller mer känd än mig så måste jag va taskig mot den... Kommer ni ihåg det där med tornen och falsk lycka?? Jag kan länka det inlägget i slutet... När de andra runt omkring än mår bra och man själv mår helt okej så känns det som att man själv mår dåligare än vad man gör, och när de runt omkring än mår dåligt och man själv mår helt ok så känns det som att man själv mår jättebra fast man egentligen inte gör det... Om man hjälper andra så hjälper de dig nästan alltid tillbaka!! Och då mår alla bra!! DÅ e det sann lycka man känner, INTE FALSK!! Men det får ni läsa om där, nu tillbaka till DET HÄR inlägget... Vad gör det mer okej att skriva fuck JB (Justin Bieber) på sin arm än att skriva fuck Stina eller vem det nu e!! Jo, INGET!! Det e lika illa båda två och it makes me SICK!! Uuuuuusch!! Asså vad tänker ni med??? Eller tänker ni alls?? Neh det värkar inte så... Justin Bieber (love u Justin <3) har lika mycket känslor som Pelle och båda har RÄTT att bli behandlade med RESPEKT!! Båda e människor, båda har känslor som man måste ha respekt för och acceptera!! Bara för att du e avundsjuk på att miljontals tjejer och killar ÄLSKAR Justin Bieber och att han ser SJUKT bra ut så har du INGEN rätt att skriva eller säga taskiga saker, även om han inte hör eller ser!! DÄR ligger nog oxå nåt, att folk tänker: Han ser/ju ändå inte så vem bryr sig om jag skriver/säger så!!? Fy fan, mår illa asså... Inte under NÅGRA omständigheter e det OK, NEVER EVER!!!!!! Justin Bieber hjälper dagligen folk att må bättre, likaså Nellie B och alla andra!! De skapar bra stämning och skriver INTE taskiga saker på sina, bloggar, Twitter, FB eller på sin arm!! Se UPP till de istället se de som de förebilder de e, och JA du behöver absolut INTE tycka om de men du får INTE va taskiga mot de! Varken de ser/hör eller inte, vem bryr sig, du får ALDRIG va taskig!! Svenskar har SJUKT svårt med 2 saker... 1. Att berömma SIG SJÄLV!! Att säga: Jag e stolt över mig själv eller det där gjorde JAG bra!! 2. Att berömma ANDRA, vilket nog e ÄNNU viktigare!! Att säga: Bra gjort!! Eller: Vad duktig du e etc. etc!! Jag ska ge er ett uppdrag, jag kan ju inte veta om ni gör det eller inte men jag vill att imorgon ska ni gå och berömma minst 2 andra när de har gjort nåt bra!! Nu tänker säkert några att: Det brukar jag göra så det behöver inte jag men ÄNDÅ!! Gör det ändå!! Hoppas verkligen att ni gör det!! Ni ska även berömma er själva minst 1 gång, säga: Jag stolt över mig själv! Eller: Det här gjorde JAG bra!! Hoppas verkligen att ni gör det oxå!! Bidra med BRA, POSITIV, stämning till din klass/jobb och familj!! Du tjänar JÄTTEMYCKET på det!! Lovar... Och kom ihåg att acceptera folk för de de är!! Alla e bra på sitt sätt!! Det gäller bara att hitta vad olika personer e bra på!! Kom ihåg eran "läxa" tills imorron nu och kommentera gärna om ni gjorde det eller inte och varför eller varför inte och vilken reaktion ni fick av de som ni berömde!! Kom igen nu boys and girls! VI ska skapa bra stämning!! VI ska ändra på Sverige till ett bättre land när det gäller att berömma sig själv och andra!! E ni med?? Jag e...

Presentation


Hej!! Vad roligt att Du kikar in!! Jag heter Mathilda och är född 2001!! Jag älskar alla djur utom insekter och ormar, usch!! Jag är ett stort fan av Danny Saucedo o Justin Bieber!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggportalen

Gästboken!!


Ovido - Quiz & Flashcards