mathildabruhn

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Mathilda Bruhn - 10 september 2013 21:18

Tänker skriva det mest känslosamma inlägget jag nånsin skrivit här, tårarna rinner nerför kinderna... Vet inte om någon ens kommer att fatta, eller jo jag vet att NÅN eller några gör det, vet inte vilka men bara känner att någon kommer att förstå!! När man har ett husdjur kommer man det så nära, det blir liksom ens bästa vän!! Häst, hund, katt, det spelar ingen roll, man älskar djuret för att det är just den det är, skulle never EVER byta de mot nåt, eller jo vissa skulle... O jag menar wtf hur tänker ni?? Jag menar absolut inget illa mot er men jag fattar bara inte, samtidigt så är det ju så rätt att ge bort djuret om man känner att det får det bättre hos någon annan! Fast samtidigt, har aldrig hört talas om nån som ger bort sin hund, katt eller häst bara sådär utan anledning utan det handlar om kaniner, marsvin, hamstrar etc. Djur som man inte får lika starkt band med!! För det får man inte, du kan never ever jämföra bandet som du har med din hund eller katt som du har med din kanin!! Och nu är min Sesam borta igen, sen typ 8 veckor tillbaka, vi vet ungefär vart han är men vi hittar honom aldrig, vi har sett honom 2 gånger så vi vet att han lever och mår bra. Han försvann den 13 juli. Vi är ganska säkra på att det är en aggressiv katt som bor i området som jagat bort honom och om det är så ska jag personligen få bort den där katten därifrån, jag ska personligen ta med den till ett nytt hem låååångt härifrån för han ska ge fan i min Sesam, MIN EGNA prins, ger han honom så mkt som en skråma så ska jag, jag ska... Neh jag vet inte, jag har ingen aning om vad jag ska göra!! Ska jag skrika eller gråta, ska jaglåtsas som att inget har hänt eller ska jag dra täcket över huvudet o ligga där i all evighet?? Nej Sesam, mamma väntar på dig, jag ger aldrig upp, när du kommer står jag och vinkar till dig!! Jag sviker dig aldrig!! Jag älskar dig....

Av Mathilda Bruhn - 10 september 2013 19:46

Lite duktig måste man ju va jueee... ;-)

Av Mathilda Bruhn - 10 september 2013 14:32

*Använd inte för mkt smink, det är inte snyggt!! Och försök använda så bra produkter som möjligt och UNDVIK foundation! BB cream och mineralpuder är både snyggare o bättre för huden!!

*Sminka dig inte om du bara ska va hemma med familjen, pojkvännen eller bästisen!! Jag lovar att de inte bryr sig om du har smink eller inte!!

*Sov ALDRIG med smink!! Verkligen big NO no!! Så ÄCKLIGT och dåligt för huden!!

*Tvätta aldrig ansiktet med tvål, använd bra sminkborttagningsmedel, helst sådana som man sköljer bort!! Jag rekommenderar min rengöringslotion från ACO, så himla bra, allt försvinner och den torkar inte ut huden!!

*Tvätta huden morgon och kväll, innan n sminkar er och innan ni går och lägger er!!

*Smörj alltid in er med en nattkräm innan ni går och lägger er, även här rekommenderar jag min från ACO!! På vintern är det även bra att smörja in sig med en dagkräm på morgonen men på sommaren behövs oftast inte detta om man, som jag, inte använder foundation eller puder, då ska man alltid smörja in sig innan, dock behövs det inte om man använder BB cream eller MINERALpuder för där finns redan ämnen som är bra för huden!!

*Tvätta bort sminket så fort ni kommer hem och vet att ni inte ska ut mer!!

Det var mina bästa tips för att få fin hy, och kom ihåg, världen går inte under bara för att man har en finne i ansiktet!! En tonåring utan en finne är som en iPhone utan sin laddare!! ;-)

Av Mathilda Bruhn - 10 september 2013 13:01

Gick hem från skolan med världens huvudvärk o ont i halsen!! Har nyss ätit lite rester av thaimat o kollar nu på TV, Mannen Som Talar Med Hundar!! Orkar inte blogga nu utan sk ta en huvudvärkstablett osen bara slappa!! Puss o kram!! <3

Presentation


Hej!! Vad roligt att Du kikar in!! Jag heter Mathilda och är född 2001!! Jag älskar alla djur utom insekter och ormar, usch!! Jag är ett stort fan av Danny Saucedo o Justin Bieber!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bloggportalen

Gästboken!!


Ovido - Quiz & Flashcards